Algemene Voorwaarden – MVDP Elektro BV

1. Algemeen

De algemene voorwaarden zijn van toepassing op al onze werken en leveringen. Deze voorwaarden prevaleren boven eventuele voorwaarden van de klant, dewelke toetreedt tot de algemene voorwaarden van de opdrachtnemer zonder enige voorbehoud en verzaakt aan zijn eigen voorwaarden, zelfs indien deze voorwaarden vermelden dat ze primeren boven alle andere. Van deze voorwaarden kan enkel worden afgeweken door een uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van de opdrachtnemer. De officiële voertaal is het Nederlands.

2. Prijzen

De mededeling van prijzen door de opdrachtnemer geldt slechts als een inlichting en vormt een uitnodiging tot aanbod. De prijzen zijn bepaald in functie van volgende elementen: de laatste collectieve arbeidsovereenkomst, de materiaalprijzen gangbaar op datum van de prijsaanbieding, de omvang van het werk en voor een normale uitvoering zonder onderbrekingen. De prijs zal herzien en aangepast worden ingeval zich tijdens de duur van de overeenkomst een wijziging voordoet van één of meerdere van voorgaande factoren.

3. Wachturen en meerwerken

Wachturen en meerwerken, veroorzaakt of gevraagd door de opdrachtgever, worden als regiewerk aangerekend. Afwijkingen van het normaal gangbare werkschema, zoals overuren of ploegwerk, gevraagd of veroorzaakt door de opdrachtgever, dienen vergoed te worden op basis van de wettelijke normen.

4. Oplevering

Onze werken worden als aanvaard geacht bij het beëindigen van de werf, van het lot, of van iedere fase, behoudens andere schriftelijke overeenkomst. Het in bezit nemen van de werken onderstelt ook de aanvaarding ervan. De aanvaarding houdt in dat de opdrachtgever de correcte uitvoering van de werken heeft gecontroleerd. Er zal op onze facturen geen inhouding toegestaan worden, tenzij een geldige opmerking zulks rechtvaardigt. Ingeval van opmerkingen zullen zij onmiddellijk door ons verbeterd worden, voor zover wij er verantwoordelijk voor zijn. Zichtbare gebreken worden gedekt door aanvaarding. Alle andere klachten moeten binnen 14 kalenderdagen na in ontvangstname van de werken en/of de goederen bij aangetekend schrijven ter kennis gebracht worden. Klachten met betrekking tot de prijzen moeten binnen de 10 kalenderdagen na ontvangst van de factuur uitdrukkelijk schriftelijk ter kennis worden gebracht. Alle klachten moeten bovendien duidelijk en uitdrukkelijk gemotiveerd worden, dit op straffe van niet-ontvankelijkheid. De enkele terugzending van de factuur en/of de geleverde goederen volstaat derhalve niet als protest en zal evenmin als dusdanig worden aanzien.

5. Betaling

Alle facturen worden uitgedrukt in euro en zijn betaalbaar op de zetel van de opdrachtnemer of door storting langs postcheque of bank, van rechtswege en zonder enige ingebrekestelling overeenkomstig de overeengekomen betalingsvoorwaarden op de factuur. Bij niet-betaling is van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, en vanaf de vervaldag, een schadevergoeding van 10% op de factuurbedragen verschuldigd, met een minimum van 50,00 EURO, alsook een verwijlinterest van 10% per jaar. De gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten zijn voor rekening van de in gebreke blijvende partij bij wanbetaling. Iedere vertraging geeft ons het recht de nog lopende en/of uit te voeren opdrachten, bestellingen, etc. te schorsen zonder enig nadeel wat betreft onze rechten en zonder opzegging of mogelijkheid tot vergoeding. Zolang de verkochte, geplaatste en/of geleverde goederen en/of werken niet betaald zijn, blijven deze onze volstrekte eigendom.

6. Aansprakelijkheid en garantie

De opdrachtgever is verplicht ons van de vastgestelde gebreken per aangetekend schrijven kennis te geven; bij gebreke hieraan vervalt iedere waarborgverplichting. De opdrachtgever geeft ons de nodige tijd om de gebreken te herstellen.

7. Planning

Aanvang van de werken wordt bij de bestelling bij benadering overeengekomen. De vermelde termijnen zijn evenwel afhankelijk van de moeilijkheden op de werven, zowel de huidige als de voorgaande. Ingeval wij op de overeengekomen datum niet over het terrein kunnen beschikken, behouden we ons het recht voor een gepaste datum voor te stellen. Alle gevallen van overmacht stellen ons vrij van alle verantwoordelijkheid ten opzichte van het niet uitvoeren van onze verbintenissen.

8. Verantwoordelijkheid van de opdrachtgever

Het is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever om ervoor te zorgen dat het terrein en de toegangsweg vlot en zonder gevaar of risico van schade bereikbaar is, zowel voor het personeel als voor de aanvoer van materiaal.

9. Toepasselijk recht

Ingeval van betwisting die niet in der minne kan geregeld worden, is alleen de rechtbank van het arrondissement Antwerpen bevoegd om eventuele geschillen te beslechten.